Aino 4v

perjantai 17. helmikuuta 2023

Tuntuu jotenkin hassulta, että toinen meidän junnukissoista täyttää jo 4 vuotta. Arjessa nuo neljävuotiaat ovat edelleen ne meidän pennut ja kakarat, ja sitä ne toki joiltain osin ovatkin noihin kymppikerholaisiin verraten, mutta silti. Aikuistuminen ei ole kuitenkaan tehnyt Ainosta ainakaan vähempää diivaa ja Jussin prinsessaa. Minä olen Ainolle suurimman osan ajasta ilmaa, jonka olemassa oloa ei juuri noteerata. Jussia taas juostaan heti ovelle vastaan ja aletaan jutella päivän asioista ja huutaa, mikäli Jussi ei kohdista heti jakamatonta huomiotaan Ainoon. Jussilta Aino myös odottaa aina vähän pientä ekstraa. Kun muut kissat saavat tavallisia nappuloita, Aino juoksee nappulakaapille vaatimaan Ziwipeak-tarjoiluaan. Kun Jussi kokkaa keittiössä, Aino tahtoo paistinpannulta omat maistiaisensa. Kun minä komennan kissat pois keittiön tasolta, Aino kävelee lunkisti Jussin luo ja katsoo suoraan Jussia, että isi on nyt hyvä ja kertoo mamille, että nämä kissasäännöt eivät koske Ainoa. 

Iso ihminen jäämässä pienen tassun alle <3

Jussi on Ainon tassun alla, ja molemmat tietävät sen. Ja silti Aino on kaikkea, mitä Jussi on toivonut. Ja voi sitä onnea, kun joinain aamuina minä nousen ennen Jussia, ja Aino pääsee minun tyynylleni Jussin viereen ilman häiriötekijöitä - sillä kaikesta huolimatta Aino ei ole sylikissa, vaan sen pitää saada oma tilansa, vaikkakin läheltä Jussia. Mieluiten joko käden tai jalan päältä, tai viereiseltä tyynyltä, joka on varmasti oikeasti Ainon tyyny, eikä minun.

Tänään Ainon isi keskeytti ylityöt, jotta ehti Ainon lempikauppaan hakemaan Ainon lempiruokaa

Aino teki meille astellessaan Jussista maailman onnellisimman kissadaddyn, ja vaikka Aino joutuu nykyään jakamaan isinsä useamman tyypin kanssa, toivotaan että The One & Orginal ei lähde kulumallakaan vielä pariin vuosikymmeneen. 

Hyvää syntymäpäivää Aino 4 vuotta!

3 kommenttia:

 
BLOG TEMPLATE BY MAIJA SUNI