Postin tuo Pate jokaisen luo...

sunnuntai 17. huhtikuuta 2016

Tälläviikolla minä en ollut ainoa joka sai postia. Jussi oli taas tehnyt paitsi yhden oman tilauksen, osallistunut myös pariin kimppatilaukseen. Ja Jussin hämähäkkiharrastus on jatkunut jo sen aikaa, että itsekin on ehtinyt oppia, että yksi varma keväänmerkki on että Spiderworld alkaa lähettää hämähäkkejä Suomeen.


Niinpä Jussinkin lauma kasvoi neljällä: kolmella hämähäkillä ja yhdellä skorpionilla. Minä en taaskaan opetellut lajeja, mutta nimesin tulokkaat: ne ovat Lilli, Rekku, Megan ja Jackson. Ja sai Jussi ehkä pienet silmien pyörittelyt, kun näin tulokkaista pienimmät: Lillikin on vain sentinmittainen, vaikkei siitä ole kuin joitain kuukausia, kun Jussi mietti, että ei ehkä jatkossa halua ihan minislingejä enää (poislukien hyppyhämähäkit, joista nyt ei tulekaan koskaan isoja). Vaikka mitä minä olen siihen mitään sanomaan, kun miettii mitä kaikkia "Minulle ei enää" -itselle on vuosien saatossa tullut...

Toisesta kimppapaketista tuli kasveja. Minulla on niin ihana mies, että hän monesti tilaa erilaisia promelioita ja muita ihan ulkomailta asti ...tosin sammakoille, eikä minulle ;) Viikonloppuna onkin ollut puutarhatalkoot, kun sammakkoterraarion sisustus meni osin uusiksi.

Vielä matkalla oleva paketti jatkaa sitten kasviteemaa, sillä sieltä on tulossa tehokkaampia valoja ja muita apuvälineitä siihen, että nykyisestä ja tulevasta nuolimyrkkysammakkoterraariosta saisi entistä rehevämmän. Samaan tähtää työn alla oleva Dipper-pullo, johon kanssa käytiin hakemassa perjantaina osat. Sen pitäisi auttaa taustan sammalia kasvamaan pitämällä tausta tasaisemman kosteana.

Jussin projektien ohella omakin projekti etenee taas vähän: huomenna käydään hakemassa muovimatto tulevan kesäfrettihuoneen pohjalle.



Lilli
Jackson

Rekku
Megan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

 
BLOG TEMPLATE BY MAIJA SUNI