Moni varmaan muistaa
postauksen siitä kuinka meidän kuivaava pyykinpesukone sanoi kuusi viikkoa sitten kuivaussopimuksensa irti karvojen takia. Kun kone oli huollon jäljiltä taas toimintakunnossa, päätimme jatkaa koneen käyttöä normaalisti. Toki odotettavissa oli, että ongelma toistuisi, mutta koska ensimmäisellä kerralla ongelman ilmenemiseen oli mennyt yli puolivuotta, olimme optimistisia sen suhteen, että saisimme koneen pelittämään edes putkiremonttiin asti ennenkuin koneisto olisi taas puhdistuksen tarpeessa. Mahdollisesti selvästi pidempäänkin kuin ensimmäisellä kerralla, kun vahingosta viisastuneena pyykit toki pyrittiin ravistelemaan aiempaa paremmin ennen koneeseen laittoa. Siitä on nyt tosiaan kuusi viikkoa ja pari päivää päälle, ja koneen kuivausominaisuus pamahti eilen uudelleen.
Ensin tuli vain vikailmoitus E20, joka antoi ymmärtää lämpöreleessä olevan jotain vikaa. Ohje kehoitti käynnistämään koneen uudelleen ja ottamaan yhteyttä huoltoon mikäli vikailmoitus toistuu. Se ei toistunut, mutta seuraava kuivausyritys toi mukanaan vikailmoituksen E11, joka kehoitti tarkistamaan nukkasihdin. Tässä kohtaa ensimmäisen ilmoituksen aiheuttama ärsytys vaihtui helpotukseen: edelliskerta ei ollutkaan toistumassa, vaan ongelma olisi oikeasti helposti hoidettavissa kotikonstein. Jussin avattua nukkasihdin ja lähdettyä hakemaan siivoushanskoja Mallu kävi kaivamassa propellin ympäriltä ison tukon haisunäädän jouhia. Olimme kummatkin iloisia, kun ongelma oli paikallistettu, ja vielä iloisempia kun koneen uudelleen käynnistymisen myötä siinä ollut sivuääni oli poissa, eikä vikailmoitus toistunut. Mallu fiksasi koneen, eikä huoltoa tarvinnut vaivata. Asia hoitui paremmin kuin olisimme osanneet edes toivoa.
|
Mallu teki parhaansa, mutta tälläkertaa se ei riittänyt |
Ilo loppui kuitenkin lyhyeen, kun kuivausohjelman loputtua koneessa oli kasa märkää ja kylmää pyykkiä. Vikailmoitukset olivatkin olleet toisistaan riippumattomia, ja koneessa oli sekä nukkasihti täynnä että lämpörele pamahtanut. Ensimmäinen saatiin fiksattua, mutta sen toisen tiimoilta on taas tarve ottaa yhteyttä huoltoon. Koneen takuu on yhä voimassa, eikä käyttöohjeessa ole mitään mainintaa siitä, että konetta ei tulisi käyttää eläintaloudessa. Sen suhteen tuskin on siis ongelmaa. Mutta ongelma on siinä, että tämän jälkeen on viimeistään uskottava, ettei tuo kone todellakaan toimi meillä. Nyt sitten mietitäänkin, mikä huonoista vaihtoehdoista olisi paras valinta: pitää kuivaava kone, mutta kuivattaa pyykki siitä huolimatta entiseen tapaan telineellä, hankkia kuivaavan pesukoneen lisäksi erillinen kuivuri, ja koittaa keksiä sille paikka jostain muualta asunnosta putkiremonttiin asti vai myydä/lahjoittaa kuivaava pyykinpesukone heti huollon jälkeen ja hankkia kokonaan uusi pesutorni jo nyt (ja jos/kun se ei mahdu kylppäriin ennen remonttia, koittaa keksiä erilliselle kuivurille väliaikaisesti jokin muu paikka). Tietysti ensin voidaan vielä valmistajalta ja koneen myyneeltä liikkeeltä kysellä, onko heillä parempia ideoita, kun kone on huollon tarpeessa jo toisen kerran takuuaikana, vaikka sitä ei ole missään vaiheessa käytetty vastoin käyttöohjeita.
Mutta juu. Mikäli omistat lemmikkieläimiä ja harkitset kuivaavan pyykinpesukoneen hankintaa en edelleenkään voi suositella. En etenkään monieläintalouteen.
Hih, onpas teillä ihana monttööri!
VastaaPoistaOi ja voi... :/ ei se kauaa kestänyt :( joko olette päättäneet mitä pyykkikoneelle teette jatkossa?
VastaaPoistaHarmillista, että karvojen takia pesukone ei toimi. Meillä eilen illalla lopetti pesukone toimimasta. Mietittiin olisiko se laakeri mennyt, mutta takuuta ei ole enää jäljellä. Täytyy varmaan pyytää huollon mielipide. https://keskipakovalu.fi/valmiiksi-koneistetut-tuotteet/
VastaaPoista